پروپزوال نویسی بصورت کامل در ایران پیپر آموزش داده شده است.
چگونه یک پروپوزال ایجاد می کنید؟
مقاله ایران پیپر در مورد نوشتن پروپوزال هر چیزی را که باید بدانید توضیح میدهد. پیشنهاد یک پیشنهاد است. پیشنهادها شواهد و مستنداتی برای خوب یا بد بودن یک ایده ارائه می کنند.
اگرچه این پیشنهاد به طور گسترده در مبادلات تجاری و اقتصادی اعمال می شود، اما دامنه استفاده گسترده تری دارد. دانشجویان و همچنین متخصصان از این پیشنهاد برای اهداف شخصی و حرفه ای استفاده می کنند.
قبل از شروع: اقدامات قبل از نوشتن
شما بیشتر کارهایتان را قبل از شروع نوشتن انجام می دهید. قبل از نوشتن پروپوزال، موارد زیر را بررسی کنید:
1. مخاطبان خود را بشناسید
پروپزوال
هدف یک پروپوزال متقاعد کردن خواننده است که یک ایده خاص ارزش دنبال کردن را دارد یا توصیه نمی شود. برای این منظور باید همتای شما شناخته شود. آیا آنها صاحب مشاغل هستند؟ دانشگاهی هستند؟ آیا آنها مقامات دولتی هستند؟ به عنوان یک صاحب کسب و کار، به احتمال زیاد بر مزایای مالی پیشنهاد خود تأکید خواهید کرد. هنگام برخورد با مقامات دولتی باید بر حمایت عمومی از ایده شما تاکید شود.
2. خودتان تحقیق کنید
پروپزوال
استناد به شواهد و داده های دست دوم دشوارتر و وقت گیرتر است. قبل از تصمیم گیری حتما با کارشناسان مشورت کنید و تحقیقات آنها را بخوانید.
3. قبل از نوشتن
پروپزوال
قبل از شروع نوشتن، مطمئن شوید که ایده های مختلف را جمع آوری کرده اید. زمانی که به چند ایده خوب رسیدید، ایده های خود را سازماندهی کنید.
4. بررسی، بررسی، بررسی
پروپزوال
مطمئن شوید که هرگز به نسخه اول راضی نیستید. پیشنهاد خود را بخوانید و از یک دوست یا همکار قابل اعتماد بازخورد بگیرید. سپس سعی کنید این نظرات را در نسخه دوم پیاده سازی کنید.
در یک پروپوزال عمدتاً سه بخش وجود دارد
مطابق با پیشنهاد شما، قسمت های اصلی ممکن است حذف یا اضافه شوند. به طور کلی، پیشنهاد شما باید شامل بخش های اصلی زیر باشد (به جز مقدمه و نتیجه):
مقدمه
پیشنهاد
طرح اجرایی
نتایج مورد انتظار
منابع مورد نیاز
نتیجه
1. مقدمه
پروپزوال
یک مقدمه پیشینه پروپوزال را ارائه می دهد و موضوع را به مخاطبانی که ممکن است قبلاً با آن آشنایی داشته باشند یا نداشته باشند، معرفی می کند.
مهمترین بخش یک پروپوزال را می توانید در اینجا بیابید. موضوع را برای مخاطبان خود توضیح دهید و توضیح دهید که چرا فکر می کنید مهم است. حقایق، آمار و داستان هایی که برای مخاطب جذاب و جالب است در جلب توجه او موثر است.
مشکلات معمولا در یک پروپوزال حل می شوند. در این مورد باید بر مشکلی که برای آن راه حل ارائه می دهید تأکید کنید. شما می توانید با دانستن اینکه چه کسانی هستند، مزایای این پیشنهاد را برای مخاطبان خود توضیح دهید.
2. پیشنهاد
پروپزوال
هدف در این قسمت مشخص شده است. شما باید این بخش را مختصر نگه دارید و فقط بر آنچه پیشنهاد شما واقعاً هست تمرکز کنید. اگر پیشنهاد شما کوتاه است، خوب است که این بخش را مختصر نگه دارید. بخش هایی که نحوه پیاده سازی را توضیح می دهند نباید شامل جزئیات باشند.
3. برنامه اجرایی
روند پیشنهاد شما چیست؟ هنگام ارائه به مخاطب، چگونه آمادگی خود را نشان می دهید؟ جزئیات اجرای پیشنهاد باید در اینجا ارائه شود. به این نکات توجه کنید:
آ.مخاطب را متقاعد کنید
علاوه بر این، باید مخاطبان خود را متقاعد کنید که بهترین فردی برای اجرای برنامه خود هستید. برای موفقیت در این کار، بر توانایی های خود تأکید کنید.
بجزئیات
همانطور که فرآیند پیاده سازی را توصیف می کنید، باید راهی پیدا کنید تا نشان دهید که کاملاً از آن آگاه هستید و در آن مهارت دارید.در عین حال، باید از خسته کردن مخاطبان با جزئیات بیش از حد خودداری کنید.
ص. پیش بینی
جلوگیری از موانع و مشکلات تأثیر مثبتی بر مخاطبان شما دارد و نشان می دهد که شما همه جوانب پیشنهاد خود را در نظر گرفته اید.
4. عملی بودن
پروپزوال
ضروری است که نشان دهید که پیشنهاد شما عملی و عملی است. از تجربیات گذشته استفاده کنید و تاکید کنید که این پروژه می تواند مانند پروژه های قبلی اجرا شود. اگر تجربه قبلی در این زمینه ندارید، از تمرکز بر آنچه مخاطبانتان می خواهند بشنوند نترسید.
به عنوان مثال، اگر مدیر شما به بهرهوری توجه دارد، میتوانید نشان دهید که چگونه پیشنهاد شما کارایی را افزایش میدهد.
5. نتایج مورد انتظار
در اینجا یک نمای کلی از اهداف پیشنهاد ارائه دهید. علیرغم تکرار و شباهت آن به بیان مزایای پیشنهاد، ممکن است این بخش ضروری تلقی شود. این بخش از شما می خواهد که اصل قضیه را به وضوح بیان کنید.
از همان زبانی که در بخش مزایا در پروپوزال خود استفاده می کنید استفاده نکنید.
6. منابع مورد نیاز
پروپزوال
همچنین این قسمت را می توان به راحتی تهیه کرد. برای پیشنهاد شما چه منابعی نیاز است؟ دو نوع منابع را باید در نظر گرفت (امکان محسوس مانند کاغذ، کامپیوتر، پول و غیره) و منابع نامشهود مانند زمان.
7. مقدمات انجام شده است
اطمینان حاصل کنید که مخاطبان شما می دانند در مورد چه چیزی صحبت می کنید. وقتی نوبت به قبولی می رسد (یا نمره بالاتر، اگر برای کار کلاسی باشد)، آمادگی بیشتری به نظر می رسد.
8. نتیجه گیری
پروپزوال
شما در مقدمه به تاریخچه پیشنهاد اشاره کردید.آن را تکرار نکنید. اگر تاریخچه پروپوزال در مقدمه ذکر نشده است، خلاصه ای مختصر ارائه دهید. در این قسمت است که می توانید تمام قسمت های قبلی مانند طرح پیشنهادی و اجرا و همچنین دلایل تغییر را توضیح دهید.
9. منابع و مآخذ
اگر در حال تحقیق یا نوشتن مقاله هستید، حتما منابع خود را ذکر کنید.
utleystrategies
ویکی پدیا
owlcation